Hi, Welcome to my blog, enjoy reading.
RSS

15 Aralık 2007 Cumartesi

Çikolata Fondü


Harika bir yemeğin üzerine en güzel ne gider? Harikaaaa bir türk kahvesi.. Tamam ama daha öncesinde? Nefissss bir tatlı! Ama çok zaman yok, zaten tüm gün iş yerinde yorulmuşuz ama tatlı keyfi de yapmak gerek. Ama gerçekten keyifle yenecek bir şey yapmak lazım değil mi? Tamam, anlaştık. Ben hemen size yardımcı olayım :)

FONDÜ, Fransızca "fondre" yani "eritmek" kelimesinden türemiş. Fondü çeşitlerinden ilki ve en ünlüsü olan peynir fondü ise biraz da zorunluluktan ortaya çıkmış. İsviçre Alpleri'nde soğuk kış günlerinde izole şekilde yaşayan halk, taze yiyeceğin bulunmadığı zamanlarda doyabilmek için kendi ürettikleri peynirden, şaraptan ve bayat ekmekten faydalanarak leziz ve mütevazi bir yemek yaratmışlar.

Neyse efendim tarife geçeyim. Tarif inanılmaz kolay!
160 gr. bitter çikolata veya kuvertür* çikolata
1/2 su bardağı (125 ml.) süt (bir sefer de krema ile denedim o da çok güzel oldu)
1 tatlı kaşığı nescafe
1 tatlı kaşığı bal
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi

Tek yapmanız gereken benmari usulü çikolatayı eritip malzemeleri içine katmak! Hepsi bu :)

Mevsime uygun olarak kivi, çilek, muz, temizlenmiş doğranmış ananas, dövülmüş fındık ceviz hatta kedi dili bisküviler ya da marshmallowlar ile de servis edebilirsiniz. Çilek bulamadığım için ben diğer meyveleri kullandım.

Bu arada çikolata fondü ile beni tanıştıran evcini'ne buradan teşekkür ederim :) Onun harika tarifleriyle tanışmak içi mutlaka http://www.evcini.com/ adresini ziyaret etmelisiniz!




1 yorum:

Adsız dedi ki...

yaaa bende sana fondu alcaktim burdan muhumuhu muhu aglicam yaa
niye aldinnn yaaa!